Zaznana je sprememba časovnega pasu

Prosimo izberi časovni pas v katerem si trenutno:

Cantus Ansambl & MBZ

Cantus Ansambl & MBZ

location-iconPogon Jedinstvo, Zagreb

O dogodku

Kupi karte oz vstopnice za Cantus Ansambl & MBZ, 17.04.2023. v Pogon Jedinstvo, Zagreb

Cantus Ansambl – moglo bi se reći, kućni ansambl Muzičkog biennalea Zagreb – jedan je od naših najistaknutijih ansambala posvećenih izvođenju Nove glazbe. Podjednako spretan u interpretaciji djela hrvatskih autora kao i onih inozemnih, u kontekstu trenutnog izdanja MBZ-a objedinit će te svoje kvalitete. Između ostaloga, uz izvedbu Cantus ansambla, reproducirat će se snimke skladbi najvećih imena suvremene hrvatske glazbe – za MBZ neizostavnoga Milka Kelemena te doajena hrvatske avangarde, posebice elektroakustičke i konkretne glazbe, Ive Maleca i Branimira Sakača.  Zagrebačka publika moći će premijerno pogledati i kratki eksperimentalni animirani film Structures poljskog avangardista. Piotra Kamlera , za kojeg je i originalno nastala Malecova skladba Dahovi iz 1961. godine. Za Kamlerove filmove skladali su članovi GRM-a (Groupe de Recherches Musicales), među kojima veliki Iannis Xenakis, Bernard Parmegiani, pa tako i Ivo Malec.

Uz najavu praizvedbe djela Olje Jelaske valja spomenuti i ostale skladatelje koji, poput navedene skladateljice, postižu odmak od skladateljske tradicije, ali i tradicionalnih slušateljskih i kritičkih uzusa organskijim pristupom, tj. povratkom klasičnomu komornom ansamblu, ponegdje u igri s elektronikom. Okosnicu njihove novoglazbene odrednice čine dekonstrukcija skladateljskih tehnika ili pak proširenje standardne percepcije timbra, tonaliteta i, povijesno gledano, glazbene retorike. S jedne strane, Olga Neuwirth u svojoj skladbi – koncertu za klavir, istražuje različite odlike pijanističkoga stila, istodobno uvodeći sampler kao dublera koji proširuje opseg klavira i mikrotonovima, uz pokušaje ansambla da izazove vlastite instrumente kako bi stvorio svojevrstan prošireni glazbeni prostor.

S druge strane, važan kao mislilac u gotovo jednakoj mjeri kao i skladatelj, Gadenstätter ponovno polazi od teze da slušanje nije samo biološka i fiziološka činjenica, nego naučeno ponašanje te bira novu glazbu kao najpouzdanije glazbeno okrilje u kojem se može vježbati „percipiranje percepcije“, pa onda i njezino proširenje. Naime, u skladbi Iconosonics rastavlja i ponovno slaže povijesno kodificirane glazbenoretoričke figure, ikoničke znakove (poput oluje i bitke) koji se u povijesti zapadne glazbe prvotno pronalaze u madrigalima, a zatim i u oratorijima, operama te programnoj glazbi 19. i 20. stoljeća. Poigravajući se s ljudskom percepcijom, Gadenstätter radi na potenciranju prosvjetljujuće nelagode koju stvara tenzija između prepoznavanja kodificiranoga značenja figure i njezina postupnog izmještanja iz tradicionalnoga konteksta u prisutnosti slušatelja. Izmještanju iz tradicionalnoga slušateljskog konteksta – misleći na cijeli koncert – svakako će pridonijeti i činjenica da se izvodi u Pogonu Jedinstvo, inkubatoru alternativnih umjetničkih aktivnosti.

 

Cantus Ansambl
Berislav Šipuš, dirigent

Viktor Čižić, klavir
Srebrenka Poljak, sampler

Višeslav Laboš, elektronika


Martin Draušnik, koncertni majstor i I. violina
Eva Mach, II. violina
Tvrtko Pavlin, viola
Jasen Chelfi, violončelo
Nikša Bobetko, kontrabas
Ana Batinica, flaute
Ivana Vukojević, flaute
Iva Ledenko, oboa
Bruno Philipp, klarinet
Emma Stern, klarinet
Danijel Martinović, klarinet, bas klarinet
István Mátay, fagot, kontrafagot
Bánk Harkay, rog
Vedran Kocelj, truba
Mario Šincek, trombon
Ivica Geček, tuba
Viktor Rafajlovski, klavir 
Hrvoje Sekovanić, udaraljke
Marko Mihajlović, udaraljke


Milko Kelemen, Musik für Judith, za orkestralne, elektronički obrađene orkestralne zvukove i elektroničke zvukove
Clemens Gadenstätter,  FIGURE – ICONOSONICS I, za klarinet, gudački trio i klavir
                          1. slika  Die Rückkehr der Natur
                          2. slika  Körper
                          3. slika  Gefühle
                          4. slika  Sprecher sein
                          5. slika  Wir unter uns
Ivo Malec, Dahovi, za magnetofonsku vrpcu / Piotr Kamler, Structures, kratki film
Olja Jelaska, Möbius strip, za drvene puhače i udaraljke
Branimir Sakač, Svemirski pejzaž, sintetska glazba
Olga Neuwirth, locus...doublure...solus, za klavir, sampler i komorni ansambl

______________________________ ______

Organizacija:

Muzički Biennale Zagreb

______________________________ ______

#musicbiennalezagreb 

Deli dogodek:

Kaj je Nadomestilo za izdajo vstopnice?

Nadomestilo za izdajo vstopnice pokriva en del stroškov, ki jih ima Entrio kot agencija za prodajo vstopnic za obdelavo transakcije, izdajo vstopnice in da ti omogoča, da uživaš v dogodku.

Entrio zaračunava nadomestilo za vsako kupljeno vstopnico, za vse načine plačila na internetu in na prodajnih mestih, ki med drugim pokriva stroške podpore Entrio kupcem, vzdrževanje strežniškega sistema, administracijo in druge stroške, povezane z izdajo vstopnice.

Višina nadomestila za izdajo vstopnice je včasih lahko odvisno od trgovskih dogovorov podjetja Entrio z organizatorjem dogodka.

Nadomestilo za izdajo vstopnice ni vračljivo.

Neveljavna promocijska koda

Prosimo poskusi ponovno čez 15 minut, v kolikor si prepričan, da je promocijska koda veljavna - možno je, da jo je sistem v tvojemu prejšnjem poskusu začasno rezerviral

Da ta spletna stran pravilno deluje in izboljšamo tvojo uporabniško izkušnjo, uporabljamo piškotke. Več informacij najdeš v Uporaba piškotkov (cookies).

  • Nujni piškotki omogočajo osnovne funkcije. Brez teh piškotkov spletna stran ne more pravilno delovati, in jih lahko onemogočiš s spreminjanjem nastavitev v svojem browseru.

  • Analitični piškotki nam pomagajo izboljšati spletno stran z zbiranjem in analizo podatkov o njeni uporabi.

  • Oglaševalski piškotki se uporabljajo za povečanje relevantnosti oglasov ki jih prejemaš.