Dogodek se je zaključil
O dogodku
Kupi karte oz vstopnice za Antiphonus DIAGNOSIS, 05.03.2019. v Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb
Povijest bolesti:Ime: Carlo Gesualdo, knez Venose i grof Conze
rodjen 8.marta 1566.
Zanimanje: aristokrat, znalac glazbe i poznavatelj glazbenih trendova, ekperimentator mikrotonalnosti, umjetnik glazbenog pera ali čembala, gitare i lutnje, ubojica iz strasti i flagelant
Obiteljska anamneza: uobičajene bolesti plave krvi. (bilješka: ujak svetac, div protureformacije, sv.Karlo Boromejski, koji je i sam cijenio glazbu toliko da je dao potpisati nabožne tekstove pod sve prvijence tekućih madrigalskih top lista kao sredstvo evangelizacije)
Pacijent pokazuje ekscesno ponašanje, partikularne interese, samodopadnost i pojačanu senzibilnost istovremeno, do razmaženosti istančan ukus i osebujan stil.
Do sada nije prebolio: bračnu nevjeru (nalaz patologa: i to u tolikoj mjeri, da se nakon broja smrtonosnih uboda koje je oboma podijelio, a koji svakako nadilaze uobičajene sume u stanju afekta, vratio u sobu da se uvjeri jesu li prijestupnici sigurno mrtvi. Nalaz sociomuzikologa: ..da je i drugu ženu otjerao od sebe, iskoristivši pritom njene veze da se involvira u plodne i inovativnu glazbenu scenu njezine rodne Ferrare, ali i prenese dobar dio te atmofere u u samoću svog dvora, angažirajući vrhunske glazbenike da bi čuo svoja djela u idealnim uvjetima. Nalaz psihomuzikologa: ... vjerojatno mučen krivnjom, jalova krila i osamljen, naložio je posebnom slugi da ga svakodnevno bičuje.
Pacijent se upućuje na daljnje izvedbe djela i dodatne pretrage.
-potpis nečitak-
Mnogi su glazbenici prilična suprotnost glazbi koju stvaraju ili tumače; Gesualdo je međutim bio, izgleda, posve prožet istim duhom. Njegov je svojevrsni glazbeni autizam stvorio, kao školjka biser, nevjerojatno djelo; pomalo zastrašujuće, ali i sjajno. Autor glazbe koja je postala općim mjestom simptomatike manirizma, Carlo Gesualdo, volio je glazbu, a ljude baš i ne. Čak ni žene, iako je rođen 8. marta!
Komentirajući njegov opus, Aldous Huxley veli:
..“Najuzvišeniji Red prevladava čak i u rasulu. Cjelovitost je prisutna čak i u slomljenim komadićima. Možda i više nego u potpuno koherentnim djelima. Barem niste uljujani u osjećaj lažne sigurnosti nekim tek ljudskim, tek rukotvorenim poretkom. Tako, na neki način, i rasulo ima svoje prednosti. Ali to je, naravno, opasno, strahovito opasno. Zamislite da se ne možete vratiti natrag, izaći iz kaosa...“
Zbog preporučenog opreza pri konzumaciji, te mogućim nuspojavama, preporuča se uzimanje madrigala u kombinaciji s intermezzima na yaybaharu, instrumentu kojeg je zamislio i konstruirao Görkem Şen. I njega zanima uglavnom glazba, ali njome uglavnom blaži duhove i priziva jedinstvo čovjeka, neba i zemlje...ovom prilikom hvala Zagreb Yunus Emre Enstitüsü - Turskom kulturnom centru.