Otkrivena je promjena vremenske zone

Molimo te odaberi vremensku zonu u kojoj se trenutno nalaziš:

Cantus Ansambl & MBZ

Cantus Ansambl & MBZ

location-iconPogon Jedinstvo, Zagreb

O događaju

Kupi karte odnosno ulaznice za Cantus Ansambl & MBZ, 17.04.2023. u Pogon Jedinstvo, Zagreb

Cantus Ansambl – moglo bi se reći, kućni ansambl Muzičkog biennalea Zagreb – jedan je od naših najistaknutijih ansambala posvećenih izvođenju Nove glazbe. Podjednako spretan u interpretaciji djela hrvatskih autora kao i onih inozemnih, u kontekstu trenutnog izdanja MBZ-a objedinit će te svoje kvalitete. Između ostaloga, uz izvedbu Cantus ansambla, reproducirat će se snimke skladbi najvećih imena suvremene hrvatske glazbe – za MBZ neizostavnoga Milka Kelemena te doajena hrvatske avangarde, posebice elektroakustičke i konkretne glazbe, Ive Maleca i Branimira Sakača.  Zagrebačka publika moći će premijerno pogledati i kratki eksperimentalni animirani film Structures poljskog avangardista. Piotra Kamlera , za kojeg je i originalno nastala Malecova skladba Dahovi iz 1961. godine. Za Kamlerove filmove skladali su članovi GRM-a (Groupe de Recherches Musicales), među kojima veliki Iannis Xenakis, Bernard Parmegiani, pa tako i Ivo Malec.

Uz najavu praizvedbe djela Olje Jelaske valja spomenuti i ostale skladatelje koji, poput navedene skladateljice, postižu odmak od skladateljske tradicije, ali i tradicionalnih slušateljskih i kritičkih uzusa organskijim pristupom, tj. povratkom klasičnomu komornom ansamblu, ponegdje u igri s elektronikom. Okosnicu njihove novoglazbene odrednice čine dekonstrukcija skladateljskih tehnika ili pak proširenje standardne percepcije timbra, tonaliteta i, povijesno gledano, glazbene retorike. S jedne strane, Olga Neuwirth u svojoj skladbi – koncertu za klavir, istražuje različite odlike pijanističkoga stila, istodobno uvodeći sampler kao dublera koji proširuje opseg klavira i mikrotonovima, uz pokušaje ansambla da izazove vlastite instrumente kako bi stvorio svojevrstan prošireni glazbeni prostor.

S druge strane, važan kao mislilac u gotovo jednakoj mjeri kao i skladatelj, Gadenstätter ponovno polazi od teze da slušanje nije samo biološka i fiziološka činjenica, nego naučeno ponašanje te bira novu glazbu kao najpouzdanije glazbeno okrilje u kojem se može vježbati „percipiranje percepcije“, pa onda i njezino proširenje. Naime, u skladbi Iconosonics rastavlja i ponovno slaže povijesno kodificirane glazbenoretoričke figure, ikoničke znakove (poput oluje i bitke) koji se u povijesti zapadne glazbe prvotno pronalaze u madrigalima, a zatim i u oratorijima, operama te programnoj glazbi 19. i 20. stoljeća. Poigravajući se s ljudskom percepcijom, Gadenstätter radi na potenciranju prosvjetljujuće nelagode koju stvara tenzija između prepoznavanja kodificiranoga značenja figure i njezina postupnog izmještanja iz tradicionalnoga konteksta u prisutnosti slušatelja. Izmještanju iz tradicionalnoga slušateljskog konteksta – misleći na cijeli koncert – svakako će pridonijeti i činjenica da se izvodi u Pogonu Jedinstvo, inkubatoru alternativnih umjetničkih aktivnosti.

 

Cantus Ansambl
Berislav Šipuš, dirigent

Viktor Čižić, klavir
Srebrenka Poljak, sampler

Višeslav Laboš, elektronika


Martin Draušnik, koncertni majstor i I. violina
Eva Mach, II. violina
Tvrtko Pavlin, viola
Jasen Chelfi, violončelo
Nikša Bobetko, kontrabas
Ana Batinica, flaute
Ivana Vukojević, flaute
Iva Ledenko, oboa
Bruno Philipp, klarinet
Emma Stern, klarinet
Danijel Martinović, klarinet, bas klarinet
István Mátay, fagot, kontrafagot
Bánk Harkay, rog
Vedran Kocelj, truba
Mario Šincek, trombon
Ivica Geček, tuba
Viktor Rafajlovski, klavir 
Hrvoje Sekovanić, udaraljke
Marko Mihajlović, udaraljke


Milko Kelemen, Musik für Judith, za orkestralne, elektronički obrađene orkestralne zvukove i elektroničke zvukove
Clemens Gadenstätter,  FIGURE – ICONOSONICS I, za klarinet, gudački trio i klavir
                          1. slika  Die Rückkehr der Natur
                          2. slika  Körper
                          3. slika  Gefühle
                          4. slika  Sprecher sein
                          5. slika  Wir unter uns
Ivo Malec, Dahovi, za magnetofonsku vrpcu / Piotr Kamler, Structures, kratki film
Olja Jelaska, Möbius strip, za drvene puhače i udaraljke
Branimir Sakač, Svemirski pejzaž, sintetska glazba
Olga Neuwirth, locus...doublure...solus, za klavir, sampler i komorni ansambl

______________________________ ______

Organizacija:

Muzički Biennale Zagreb

______________________________ ______

#musicbiennalezagreb 

Podijeli događaj:

Što je Naknada za izdavanje ulaznice?

Naknada za izdavanje ulaznice pokriva jedan dio troška koji Entrio ima kako bi, kao posrednik u prodaji ulaznica, na brz i siguran način obradio transakciju, izdao ulaznicu i omogućio ti uživanje na događaju.

Naknadu Entrio naplaćuje po svakoj kupljenoj ulaznici, za sve načine plaćanja na internetu i na prodajnim mjestima, a ona među ostalim pokriva trošak Entrio korisničke podrške, održavanja serverskog sustava, administrativnih poslova i ostalih troškova vezanih uz izdavanje ulaznice.

Visina naknade ponekad može ovisiti i o Entriovom komercijalnom dogovoru s Organizatorom događaja.

Naknada za izdavanje ulaznice je nepovratna naknada.

Neispravan promo kod

Molimo probaj ponovno za 15 minuta ukoliko si siguran/a da je promo kod valjan - moguće da ga je sustav privremeno rezervirao u tvom prethodnom pokušaju

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili tvoje korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potraži u Korištenje kolačića (cookies).

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možeš mijenjanjem postavki u svom browseru.

  • Analitički kolačići pomažu nam unaprijediti web-stranicu prikupljanjem i analizom podataka o njezinu korištenju.

  • Marketinške kolačiće koristimo radi povećanja relevantnosti oglasa koje primaš.