Otkrivena je promjena vremenske zone

Molimo te odaberi vremensku zonu u kojoj se trenutno nalaziš:

BADco. :: Dodatak histerije, ubrzanja...

BADco. :: Dodatak histerije, ubrzanja...

location-iconPogon Jedinstvo, Zagreb

O događaju

Kupi karte odnosno ulaznice za BADco. :: Dodatak histerije, ubrzanja..., 20.03.2014. u Pogon Jedinstvo, Zagreb

*Dodatak histerije, ubrzanja...*
melodrama -

U televizijskom razgovoru iz 1989. o raspadu Sovjetskog Saveza Heiner Müller i Alexander Kluge vracaju se na Brechtovu recenicu "Nafta se opire petocinki". U toj recenici sazet je problem pred kojim se nalazi epski teatar. Kako kroz dramski materijal prikazati historijske procese sa svim njihovim unutarnjim kontradikcijama, napredovanjima i nazadovanjima koji nadilaze likove i njihove medjusobne odnose? To isto pitanje - sto je prikazivanju organizirajucih nacela danasnjice adekvatan dramski materijal - problemski je ulog i predstave "Dodatak histerije, ubrzanja..."

Nafta jest i dalje problem epskog prikazivanja, ali ona je iz danasnje perspektive i nevidljivi supstrat kolanja energija i materije u suvremenom drustvu. Podloga za trajnu ekspanziju proizvodnje i konzumacije u cilju akumuliranja kapitala koja prijeti da planetu dovede do antropogenog uskuhavanja. Zitka tekucina koja nas nepregorivo vezuje uz ocuvanje trenutnog nacina zivota.

Povlacenje kocnice lokomotive povijesti Benjaminova je metafora revolucionarnog prekida nepodnosljivog razvoja moderne. Metodolosko pitanje katapulta za metafore, dakle formalnog registra u kojem dramsko zbivanje moze uprizoriti historijske procese, okosnica je razgovora izmedju Heinera Müllera i Alexandera Klugea. Scenski postaviti kompleksnost povijesnih previranja i drustvenih odnosa nije pitanje teatarskog dokumentiranja zbilje, vec brehtijansko pitanje funkcionalne transformacije sredstava kojima predstavljamo tu zbilju. Polemizirajuci s tendencijama u danasnjem teatru, tu Müllerovu intuiciju mogli bismo prevesti u kritiku da politicki ulog teatra nije u tome da prikaze drukciju drustvenu zbilju, vec da postojecu drustvenu zbilju prikaze pod drukcijim uvjetima.

Predstava je postavljena u alternativno televizijsko okruzenje, u drukciji ciklus kolanja slika i drustvenog komentara zbilje. Ako je televizija bila suputnik zlatnog doba drustva blagostanja, posttelevizijsko vrijeme novih ekranskih tehnologija suputnik je njegovog razaranja. Posttelevizijsko vrijeme, u kojem se medijatizirani horizont drustvenog trenutka atomizira, istodobno je i stanje nove agonije tzv. srednje klase, novo melodramatsko stanje kojim dominira opci osjecaj nezadovoljstva jednom naizgled temeljito blokiranom drustvenom zbiljom koju treba mijenjati - iako iz svakodnevnog iskustva ostaje nedokucivo kako je mijenjati. Naboj tog agonijskog rastrojstva i predreflektirane ideologije nemoci ova predstava gradi i razgradjuje, dovodeci izvedbom intenzitet tog naboja do nuznosti njegovog prekida: "Kada sva ta masa stvari ne kola sve brze i brze, postojece stvari pretvaraju se u duhove."

Koreografija i izvedba: Pravdan Devlahovic, Ana Kreitmeyer / Darija Dozdor, Nikolina Pristas i Zrinka Uzbinec

Koncept i dramaturgija: Tomislav Medak

Oblikovanje dramskog materijala: Goran Sergej Pristas

Dramaturgija: Ivana Ivkovic

Produkcija: Lovro Rumiha

Softver za algoritamsku video montazu ALVES: Daniel Turing

Dizajn kostima: Silvio Vujicic

Oblikovanje svjetla: Alan Vukelic

Oblikovanje zvuka: Jasmin Dasovic

Scenografija: Miljenko Sekulic Sarma

Rekvizita: Ana Ogrizovic

Glazba: Alban Berg, "Wozzeck"

Prijevod: Tomislav Medak

Fotografije: Dinko Rupcic

Oblikovanje tiskanih materijala: Dejan Dragosavac Ruta

U predstavi koristimo razgovor Alexandera Klugea s Heinerom Müller pod naslovom "Pjesnik kao katapult za metafore". Zahvaljujemo Alexanderu Klugeu na dopustenju da ga upotrijebimo. Predstava je nadahnuta djelom Douglasa Sirka, Rainera Wernera Fassbindera, Pine Bausch, Michaela Heinricha, Timothyija Mitchella, Nannija Balestrinija i kolektiva Midnight Notes.

Predstava je pripremana u Centru za kulturu Novi Zagreb, Centru za kulturu i informacije Maksimir i POGON - centru za nezavisnu kulturu i mlade.

Projekt je podrzan od: Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba i Ministarstva kulture RH.

Predstava je dio projekta "TIMeSCAPES – slike i izvedbe vremena u kasnom kapitalizmu" - partnera BADco. (Zagreb), Maska (Ljubljana), Science Communications Research (Bec), Teorija koja hoda – TkH (Beograd) i Film-protufilm (Zagreb). Platforma TIMeSCAPES je podrzana od programa Kultura Evropske unije.

Hvala: AVC Zagreb

Za vise informacija:
http://badco.hr/a-pound-of-hysteria/

Podijeli događaj:

Što je Naknada za izdavanje ulaznice?

Naknada za izdavanje ulaznice pokriva jedan dio troška koji Entrio ima kako bi, kao posrednik u prodaji ulaznica, na brz i siguran način obradio transakciju, izdao ulaznicu i omogućio ti uživanje na događaju.

Naknadu Entrio naplaćuje po svakoj kupljenoj ulaznici, za sve načine plaćanja na internetu i na prodajnim mjestima, a ona među ostalim pokriva trošak Entrio korisničke podrške, održavanja serverskog sustava, administrativnih poslova i ostalih troškova vezanih uz izdavanje ulaznice.

Visina naknade ponekad može ovisiti i o Entriovom komercijalnom dogovoru s Organizatorom događaja.

Naknada za izdavanje ulaznice je nepovratna naknada.

Neispravan promo kod

Molimo probaj ponovno za 15 minuta ukoliko si siguran/a da je promo kod valjan - moguće da ga je sustav privremeno rezervirao u tvom prethodnom pokušaju

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili tvoje korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potraži u Korištenje kolačića (cookies).

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možeš mijenjanjem postavki u svom browseru.

  • Analitički kolačići pomažu nam unaprijediti web-stranicu prikupljanjem i analizom podataka o njezinu korištenju.

  • Marketinške kolačiće koristimo radi povećanja relevantnosti oglasa koje primaš.