Događaj je završio
Ovo bi te moglo zanimati
Stand-up komedija
"EPIZODA 29 BY LAJNAP - 3. IZVEDBA"
Klub Sax!
Koncert
TINA TURNER 85. BIRTHDAY CONCERT PARTY / The KrisT…
Klub Boogaloo
Koncert
Orkestar Josipa Cvitanovića uz kubansku divu Olvid…
Arsenal Zadar
Koncert
Big CroDance Party @ Split Park Advent
Kolur Zvončac, Obala kneza Branimira 19, 21000 Split
O događaju
Kupi karte odnosno ulaznice za BADco. :: Dodatak histerije, ubrzanja..., 20.03.2014. u Pogon Jedinstvo, Zagreb
*Dodatak histerije, ubrzanja...*melodrama -
U televizijskom razgovoru iz 1989. o raspadu Sovjetskog Saveza Heiner Müller i Alexander Kluge vracaju se na Brechtovu recenicu "Nafta se opire petocinki". U toj recenici sazet je problem pred kojim se nalazi epski teatar. Kako kroz dramski materijal prikazati historijske procese sa svim njihovim unutarnjim kontradikcijama, napredovanjima i nazadovanjima koji nadilaze likove i njihove medjusobne odnose? To isto pitanje - sto je prikazivanju organizirajucih nacela danasnjice adekvatan dramski materijal - problemski je ulog i predstave "Dodatak histerije, ubrzanja..."
Nafta jest i dalje problem epskog prikazivanja, ali ona je iz danasnje perspektive i nevidljivi supstrat kolanja energija i materije u suvremenom drustvu. Podloga za trajnu ekspanziju proizvodnje i konzumacije u cilju akumuliranja kapitala koja prijeti da planetu dovede do antropogenog uskuhavanja. Zitka tekucina koja nas nepregorivo vezuje uz ocuvanje trenutnog nacina zivota.
Povlacenje kocnice lokomotive povijesti Benjaminova je metafora revolucionarnog prekida nepodnosljivog razvoja moderne. Metodolosko pitanje katapulta za metafore, dakle formalnog registra u kojem dramsko zbivanje moze uprizoriti historijske procese, okosnica je razgovora izmedju Heinera Müllera i Alexandera Klugea. Scenski postaviti kompleksnost povijesnih previranja i drustvenih odnosa nije pitanje teatarskog dokumentiranja zbilje, vec brehtijansko pitanje funkcionalne transformacije sredstava kojima predstavljamo tu zbilju. Polemizirajuci s tendencijama u danasnjem teatru, tu Müllerovu intuiciju mogli bismo prevesti u kritiku da politicki ulog teatra nije u tome da prikaze drukciju drustvenu zbilju, vec da postojecu drustvenu zbilju prikaze pod drukcijim uvjetima.
Predstava je postavljena u alternativno televizijsko okruzenje, u drukciji ciklus kolanja slika i drustvenog komentara zbilje. Ako je televizija bila suputnik zlatnog doba drustva blagostanja, posttelevizijsko vrijeme novih ekranskih tehnologija suputnik je njegovog razaranja. Posttelevizijsko vrijeme, u kojem se medijatizirani horizont drustvenog trenutka atomizira, istodobno je i stanje nove agonije tzv. srednje klase, novo melodramatsko stanje kojim dominira opci osjecaj nezadovoljstva jednom naizgled temeljito blokiranom drustvenom zbiljom koju treba mijenjati - iako iz svakodnevnog iskustva ostaje nedokucivo kako je mijenjati. Naboj tog agonijskog rastrojstva i predreflektirane ideologije nemoci ova predstava gradi i razgradjuje, dovodeci izvedbom intenzitet tog naboja do nuznosti njegovog prekida: "Kada sva ta masa stvari ne kola sve brze i brze, postojece stvari pretvaraju se u duhove."
Koreografija i izvedba: Pravdan Devlahovic, Ana Kreitmeyer / Darija Dozdor, Nikolina Pristas i Zrinka Uzbinec
Koncept i dramaturgija: Tomislav Medak
Oblikovanje dramskog materijala: Goran Sergej Pristas
Dramaturgija: Ivana Ivkovic
Produkcija: Lovro Rumiha
Softver za algoritamsku video montazu ALVES: Daniel Turing
Dizajn kostima: Silvio Vujicic
Oblikovanje svjetla: Alan Vukelic
Oblikovanje zvuka: Jasmin Dasovic
Scenografija: Miljenko Sekulic Sarma
Rekvizita: Ana Ogrizovic
Glazba: Alban Berg, "Wozzeck"
Prijevod: Tomislav Medak
Fotografije: Dinko Rupcic
Oblikovanje tiskanih materijala: Dejan Dragosavac Ruta
U predstavi koristimo razgovor Alexandera Klugea s Heinerom Müller pod naslovom "Pjesnik kao katapult za metafore". Zahvaljujemo Alexanderu Klugeu na dopustenju da ga upotrijebimo. Predstava je nadahnuta djelom Douglasa Sirka, Rainera Wernera Fassbindera, Pine Bausch, Michaela Heinricha, Timothyija Mitchella, Nannija Balestrinija i kolektiva Midnight Notes.
Predstava je pripremana u Centru za kulturu Novi Zagreb, Centru za kulturu i informacije Maksimir i POGON - centru za nezavisnu kulturu i mlade.
Projekt je podrzan od: Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba i Ministarstva kulture RH.
Predstava je dio projekta "TIMeSCAPES – slike i izvedbe vremena u kasnom kapitalizmu" - partnera BADco. (Zagreb), Maska (Ljubljana), Science Communications Research (Bec), Teorija koja hoda – TkH (Beograd) i Film-protufilm (Zagreb). Platforma TIMeSCAPES je podrzana od programa Kultura Evropske unije.
Hvala: AVC Zagreb
Za vise informacija:
http://badco.hr/a-pound-of-hysteria/