Time zone change detected

Please select the time zone you are currently in:

BADco. :: Dodatak histerije, ubrzanja...

BADco. :: Dodatak histerije, ubrzanja...

location-iconPogon Jedinstvo, Zagreb

More about the event

Buy tickets for BADco. :: Dodatak histerije, ubrzanja..., 20.03.2014. in Pogon Jedinstvo, Zagreb

*Dodatak histerije, ubrzanja...*
melodrama -

U televizijskom razgovoru iz 1989. o raspadu Sovjetskog Saveza Heiner Müller i Alexander Kluge vracaju se na Brechtovu recenicu "Nafta se opire petocinki". U toj recenici sazet je problem pred kojim se nalazi epski teatar. Kako kroz dramski materijal prikazati historijske procese sa svim njihovim unutarnjim kontradikcijama, napredovanjima i nazadovanjima koji nadilaze likove i njihove medjusobne odnose? To isto pitanje - sto je prikazivanju organizirajucih nacela danasnjice adekvatan dramski materijal - problemski je ulog i predstave "Dodatak histerije, ubrzanja..."

Nafta jest i dalje problem epskog prikazivanja, ali ona je iz danasnje perspektive i nevidljivi supstrat kolanja energija i materije u suvremenom drustvu. Podloga za trajnu ekspanziju proizvodnje i konzumacije u cilju akumuliranja kapitala koja prijeti da planetu dovede do antropogenog uskuhavanja. Zitka tekucina koja nas nepregorivo vezuje uz ocuvanje trenutnog nacina zivota.

Povlacenje kocnice lokomotive povijesti Benjaminova je metafora revolucionarnog prekida nepodnosljivog razvoja moderne. Metodolosko pitanje katapulta za metafore, dakle formalnog registra u kojem dramsko zbivanje moze uprizoriti historijske procese, okosnica je razgovora izmedju Heinera Müllera i Alexandera Klugea. Scenski postaviti kompleksnost povijesnih previranja i drustvenih odnosa nije pitanje teatarskog dokumentiranja zbilje, vec brehtijansko pitanje funkcionalne transformacije sredstava kojima predstavljamo tu zbilju. Polemizirajuci s tendencijama u danasnjem teatru, tu Müllerovu intuiciju mogli bismo prevesti u kritiku da politicki ulog teatra nije u tome da prikaze drukciju drustvenu zbilju, vec da postojecu drustvenu zbilju prikaze pod drukcijim uvjetima.

Predstava je postavljena u alternativno televizijsko okruzenje, u drukciji ciklus kolanja slika i drustvenog komentara zbilje. Ako je televizija bila suputnik zlatnog doba drustva blagostanja, posttelevizijsko vrijeme novih ekranskih tehnologija suputnik je njegovog razaranja. Posttelevizijsko vrijeme, u kojem se medijatizirani horizont drustvenog trenutka atomizira, istodobno je i stanje nove agonije tzv. srednje klase, novo melodramatsko stanje kojim dominira opci osjecaj nezadovoljstva jednom naizgled temeljito blokiranom drustvenom zbiljom koju treba mijenjati - iako iz svakodnevnog iskustva ostaje nedokucivo kako je mijenjati. Naboj tog agonijskog rastrojstva i predreflektirane ideologije nemoci ova predstava gradi i razgradjuje, dovodeci izvedbom intenzitet tog naboja do nuznosti njegovog prekida: "Kada sva ta masa stvari ne kola sve brze i brze, postojece stvari pretvaraju se u duhove."

Koreografija i izvedba: Pravdan Devlahovic, Ana Kreitmeyer / Darija Dozdor, Nikolina Pristas i Zrinka Uzbinec

Koncept i dramaturgija: Tomislav Medak

Oblikovanje dramskog materijala: Goran Sergej Pristas

Dramaturgija: Ivana Ivkovic

Produkcija: Lovro Rumiha

Softver za algoritamsku video montazu ALVES: Daniel Turing

Dizajn kostima: Silvio Vujicic

Oblikovanje svjetla: Alan Vukelic

Oblikovanje zvuka: Jasmin Dasovic

Scenografija: Miljenko Sekulic Sarma

Rekvizita: Ana Ogrizovic

Glazba: Alban Berg, "Wozzeck"

Prijevod: Tomislav Medak

Fotografije: Dinko Rupcic

Oblikovanje tiskanih materijala: Dejan Dragosavac Ruta

U predstavi koristimo razgovor Alexandera Klugea s Heinerom Müller pod naslovom "Pjesnik kao katapult za metafore". Zahvaljujemo Alexanderu Klugeu na dopustenju da ga upotrijebimo. Predstava je nadahnuta djelom Douglasa Sirka, Rainera Wernera Fassbindera, Pine Bausch, Michaela Heinricha, Timothyija Mitchella, Nannija Balestrinija i kolektiva Midnight Notes.

Predstava je pripremana u Centru za kulturu Novi Zagreb, Centru za kulturu i informacije Maksimir i POGON - centru za nezavisnu kulturu i mlade.

Projekt je podrzan od: Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba i Ministarstva kulture RH.

Predstava je dio projekta "TIMeSCAPES – slike i izvedbe vremena u kasnom kapitalizmu" - partnera BADco. (Zagreb), Maska (Ljubljana), Science Communications Research (Bec), Teorija koja hoda – TkH (Beograd) i Film-protufilm (Zagreb). Platforma TIMeSCAPES je podrzana od programa Kultura Evropske unije.

Hvala: AVC Zagreb

Za vise informacija:
http://badco.hr/a-pound-of-hysteria/

Share event:

What is the Booking fee?

The Boooking fee covers one part of the costs that Entrio, as a ticketing agency, incurs to process the transaction, issue the ticket and allow you to enjoy the event.

Entrio charges Booking fee for every ticket purchased, for all payment methods on the Internet and at points of sale, which covers, among other things, the cost of Entrio customer support, server system maintenance, administration and other costs associated with issuing the ticket .

Booking fee amount can sometimes depend on Entrio's commercial arrangements with the event Organizer.

Booking fee is non-refundable.

Invalid promo code

Please try again in 15 minutes if you are sure that the promo code is valid - it is possible that the system temporarily reserved it in your previous attempt

In order for this website to function properly and to improve your user experience, we use cookies. For more information, please see the Use of Cookies.

  • Necessary cookies enable basic functionality. Without these cookies, the website cannot function properly, and you can disable them by changing your browser settings.

  • Analytical cookies help us improve the website by collecting and analyzing data about its usage.

  • We use marketing cookies to increase the relevance of the ads you receive.