Što uključuje cijena ulaznice, tko sve čini event industriju i zašto se nije lako prebaciti na sadnju krumpira?
Vrijeme čitanja: 4 min
MOTIKA ZA OKOPAVANJE
Okopavanje krumpira pravi je „rudarski posao“ za koji su vam potrebna jaka leđa, grube ruke i mentalni sklop kojem ne smetaju pomalo dosadne, repetitivne radnje. Senzibilni umjetnici, izvođači, autori svih vrsta kreativnih sadržaja ovih su dana pribijeni na stup srama iliti motiku za okopavanje jer neki od njih usudili su se požaliti o svom materijalnom statusu gdje im se ne dopuštaju nastupi uživo, izbija novac iz džepa, oduzima kruh iz usta…
Neizvjesna situacija uzrokovana SARS-CoV-2 virusom iz temelja je uzdrmala kompletnu showbiz scenu. Onu koja ovisi o plaćenim ulaznicama za nastupe uživo poput muzičara, stand up komičara, DJ-a, kazališnih glumaca i sličnih izvedbenih umjetnosti. Njihova primanja drastično su pala raznim mjerama i ograničenjima broja ljudi na eventima, a tek predstoji „hladna“ sezona jesen/zima kad na scenu stupaju klupski programi, koncertne dvoranske atrakcije, konferencije, sajmovi, izložbe i razna događanja iz područja umjetnosti, kulture, zabave i poslovnog svijeta.
LJUDI IZA POZORNICE
Oko svih vrsta događanja postoji širok krug tvrtki i ljudi koji žive „iza pozornice“, npr. catering tvrtke, audio&video produkcije, marketinški stručnjaci, PR agencije, dvorane za iznajmljivanje, cvjećari, razno razni domari, menadžeri, ton majstori i električari, agencije za prodaju ulaznica… Svi su oni dio scene koja nije vidljiva ni bitna prosječnom oku promatrača, a svi ti ljudi i tvrtke koji univerzalno tvore event industriju, žive i plaćaju račune od svog rada.
Danas je to pitanje egzistencije, no dugoročno pitanje mentaliteta i odnosa prema autorima i mašineriji ljudi „bez javnog imena i prezimena“ koja odrađuje posao. Zašto je danas više nego ikad bitno platiti ulaznicu za koncerte tvojih omiljenih izvođača? Kako zapravo izgleda organizacija događaja i tko sve tvori taj hranidbeni lanac event industrije?
DIGITAL TAKEOVER
Pokušat ću vam to kratko i jednostavno objasniti na primjeru jedne poslovne konferencije s obzirom da upravo taj tip događanja ide vrlo široko u korištenju raznih vanjskih usluga. Digital Takeover – konferencija u organizacijskim rukama nacionalne medijske kuće 24sata. Događanje koje okuplja četveroznamenkasti broj posjetitelja trebalo se u 2020. godini održati na Zagrebačkom velesajmu u dosad neviđenom izdanju, na tisuću kvadrata prostora sa expo dijelom i najjačim programom na ovim prostorima.
Organizacija eventa koji je trebao okupiti više od 3000 sudionika uključivala je velik broj internih resursa, ali i višemjesečni angažman studenata, samostalnih vanjskih stručnjaka te event i video produkcijskih kuća. Osim otkazivanja samog eventa, što je uključivalo i desetke ljudi u organizaciji i egzekuciji projekta, morali smo stopirati i sve usluge vezane za food & beverage segment, brojne brend aktivacije za posjetitelje, fotografiranje, snimanje i montažu, Entrio sustav za registraciju sudionika i brojne druge usluge vezane uz samo događanje, ali i follow-up fazu. Otkazivanje najvećeg regionalnog inovacijskog i transformacijskog summita i expoa generiralo je i veliki financijski gubitak za organizatora, kao i za brojne izlagače i sponzore koji su uložili svoje vrijeme i resurse kako bi se na najbolji mogući način prezentirali pred brojnom publikom. Prebacivanjem fokusa na online event nadamo se nadoknaditi dio izgubljenog korisničkog iskustva te prenijeti dio znanja koje smo stekli u ovom procesu – navela nam je organizacijske probleme Ana Živković, B2B Marketing specijalistica iz 24sata, koja stoji iza organizacije projekta Digital Takeover.
Izjava ove projekt menadžerice konkretno i brojčano govori koliko je dionika „oštećeno“, odnosno koliko jedno veliko događanje može utjecati na pad prihoda u raznim tvrtkama koje obavljaju sekundardne poslove iza svjetala pozornice.
Tako se Digital Takeover preselio online i svojim posjetiteljima ponudio besplatan sadržaj na Entrio.virtual platformi. Zbog ukidanja dodatnih fizičkih sadržaja na lokaciji i mogućih zabrana održavanja evenata, ukoliko se ne prilagode novonastaloj situaciji (o čemu smo i ranije pisali), mnoge će tvrtke osjetiti velik pad prihoda.
Upravo zato skrećemo pozornost na velik broj poslovnih subjekata i njihovih radnika koji iza blještavih svjetala pozornice odrađuju težak posao kako bi svi mi, konzumenti i pohoditelji evenata, mogli uživati u prelijepim prizorima koje uobličujemo u naše insta priče.
Na vrhu tog lanca stoji organizator koji na sebe preuzima kompletan financijski rizik događaja u kojem svaki dio lanca treba podmazati, a i sam organizator bi trebao poslovati s plusom kako bi mogao nastaviti raditi i živjeti. Ništa od navedenog neće se promijeniti sve dok mu ne prestanu stizati poruke: “Jel me moš stavit na popis?”.
Piše: Admir Sinani