U najširem smislu, copywriting je tekst koji je pisan u svrhu promocije proizvoda, usluge ili brenda. Svaka brošura, članak, post na Facebooku ili opis proizvoda koji čitaš, kategorizira se kao copy. Copywriting je, ne bi vjerovao – čin pisanja teksta!
Vrijeme čitanja: 5 min
Prije započinjanja copywriting procesa, potrebno je jako dobro razumjeti temu o kojoj se piše. Moraš jako dobro razumjeti što prodaješ i zato je potrebno postaviti jasne ciljeve i napraviti dubinsko istraživanje teme.
U najširem smislu, copywriting je tekst koji je pisan u svrhu promocije proizvoda, usluge ili brenda. Svaka brošura, članak, post na Facebooku ili opis proizvoda koji čitaš, kategorizira se kao copy. Copywriting je, ne bi vjerovao – čin pisanja teksta! 🙂 Jedina stavka po kojoj se copywriting razlikuje od drugih oblika pisanog teksta, je njegova namjera – a namjera copywritinga je potaknuti čitatelja na nekakvu akciju. Primjeri za to su: kupnja proizvoda, posjet web stranici ili pretplata na newsletter.
Kreativno pisanje zabavlja, tehničko pisanje objašnjava, pisanje vijesti informira, a copywriting traži od čitatelja da nešto učine. Copywriting se također razlikuje od drugih vrsta pisanja po svom tonu. Marketinški copy uobičajeno se piše neformalnim, razgovornim jezikom i dozvoljava povremena gramatička zaobilaženja (ne previše!).
Iako se uobičajene dobre prakse koje se koriste u pisanju malo razlikuju obzirom na formu i kanal na kojem se objavljuju, ovih se 10 savjeta svakako može primjeniti neovisno o tome.
Istraži temu kao Nick Praskaton.
Vrlo ćeš teško nešto prodati ako o tome ne znaš ništa. Prikupi infose, sagledaj priču iz svih kuteva i zaviri u konkurenciju. Potkrijepi svoju priču čvrstim činjenicama!
Tko je tvoja publika?
Najbolji način da istražiš svoju ciljanu publiku je da saznaš o njima ključne informacije koje će ti pomoći stvoriti jasnu sliku o tome tko su.
#Koliko tvoja publika ima godina, kojeg je spola i gdje živi?
#S kojim se problemima susreće i koje su joj najveće potrebe? Gdje traži online rješenje svojih problema?
#Kakav životni stil vodi tvoja publika? Gdje henga i u kakvim aktivnostima uživa?
Kad vizualiziraš svoju ciljanu publiku, znat ćeš i koji je najbolji način, platforma i jezik na kojem im se možeš obratiti.
Ključne riječi upotrijebi na samom početku naslova!
U današnje brzo, ludo i stresno vrijeme, attention span prosječnog čovjeka vrlo je kratak. Ljudi informacije žele sada, odmah i ni minute kasnije i upravo je zato u što kraćem roku (u pitanju su sekunde!) pobuditi interes za daljnjim čitanjem. Ključne riječi (ime izvođača, datum i mjesto održavanja eventa) stavi na sam početak copyja.
Jednostavne riječi, rečenice i odlomke.
Informacije su ključ uspjeha! Nemoj da se čitatelj puno muči, serviraj mu ono što ga zanima na jednostavan, zabavan i smislen način. Većina se sadržaja kroz koju skroleri po društvenim mrežama (svi mi!) svakodnevno prolaze (ne)namjerno preskoči. Razlozi za to mogu biti loši vizuali, ali ili dugi blokovi teksta koje kada čitatelji vide, automatski odbiju pročitati. Upravo zbog toga, vodi se mantrom – manje je više!
Svoj tekst sadržajno i vizualno prilagodi svom čitatelju. Ključne riječi stavi na početak teksta, a odvajanjem odlomaka postigni željenu dinamiku čitanja. Uz to, možeš koristiti i super aplikaciju Natural Reader koja će tvoj tekst pročitati naglas i osvijestiti prirodnost tijeka riječi. Mnogo je načina na koje možeš pristupiti svojoj publici, ali jednostavne riječi i rečenice su ovijek najbolji put. Na ovom linku možeš naći neke od najboljih social copyja. Inspiriraj se!
Ponavljanje katkad i nije majka znanja.
Ne piši da bi pisao/la. Ne ponavljaj informacije koje su čitatelju dostupne u naslovu, prethodnoj rečenici, odlomku. Vrati se na tip o kratkom attention spanu i stavi se u poziciju čitatelja – #samokonkretno.
Oženi vizual i copy.
Copy možda sam za sebe i nije neki catch, kao ni vizual. Međutim, bar jedan bi uvijek trebao biti attention catcher! Ako ih povežeš na kreativan, smislen i logičan način, ova dva mahera prenijeti će poruku koju želiš da tvoji čitatelji dobiju. Osam od 10 ljudi koji pogledaju oglas prvo pročitaju naslov, i upravo zbog toga bi naslov trebao sadržavati ključne informacije eventa koji promoviraš. Najteži posao copywritera je zaustaviti ljude dovoljno dugo da pročitaju copy i upravo bi zbog toga u svakom trenutku dok pišeš tekst trebao razmišljati vizualno. Oženi vizual s copyjem i to je done deal!
Stvori kod svojih čitatelja osjećaj hitnosti.
Rečenice poput Vremena je malo, kao i ulaznica!, Zgrabi Early Bird do 05.09.2022.! ili Iskoristi jedinstvenu priliku i kupi paket ulaznica po povoljnijoj cijeni! stvaraju u čitatelju osjećaj hitnosti i užurbanosti. Izazovi u njima potrebu da ulaznicu za tvoj event moraju imati sada! FOMO je fear based način persuazije kroz copywriting i kao takav je super appeal za marketing događaja. Uz fear based, također možeš koristiti i emotional, rational, sexual, humor, itd.
Završi s imperativom!
Skroz je zgodno saznati više o nekom koncertu, festivalu ili konferenciji, ali, što točno želiš da čitatelji naprave nakon što pročitaju tvoj tekst? Reci im. Završi svaki copy s moćnim CTA-om (Call To Action) koji će ih odvesti tamo gdje ti želiš da budu – u procesu kupovine ulaznica!
Bez obzira na tvoj stil uobičajeni stil komunikacije i vrstu evenata koje promoviraš, ovi će mali savjeti lansirati tvoju prodaju.
Entriovi marketingaši uvijek se vesele novim projektima. Za više savjeta i informacija o Entrio marketinškim paketima, javi nam se! Želimo ti sretno pisanje! 😀
Piše: Jana Maljoku